Перейти до основного вмісту

Парфумерка радить, як визначити свій фірмовий аромат і правильно користуватися ним. Він стане вашим унікальним «парфумерним підписом»

17.05.2024

Jana Krajco

Читання на 6 хвилин

Обираєте нові парфуми? Це непросто. Але справжній виклик – знайти аромат на все життя. Парфумерка Катерина Новак (Kateřina Nováková), що навчалася в головного парфумера британської королівської сім’ї, розповідає, чому варто відшукати свій фірмовий аромат і як це зробити.

Коли говорять про фірмовий аромат

«Наш фірмовий аромат – це наш особистий, знаковий для нас аромат, у прямому сенсі наш ольфакторний підпис», – так парфумерка Катерина Новак (Kateřina Nováková) пояснює термін, який, можливо, не до кінця вкорінився в нашому вжитку. Таке формулювання додає поетичності цьому поняттю: «Це немов унікальний підпис у просторі, часі та свідомості людей. Аромат лишається після вас і тоді, коли ви давно вже пішли». Фірмовий аромат має визначати, хто ви є, й бути на сто відсотків вам суголосним. І навіть якщо ви певний час не будете разом, невдовзі ви знову знайдете шлях одне до одного. 

Фірмовий аромат проти парфумерного гардероба

Створення т. зв. парфумерного гардероба, з якого ви щодня обиратимете щось нове відповідно до погоди, настрою чи планів, має свої переваги. «Обирання з кількох різних ароматів – не лише творчий і приємний процес, але й змога визначити перше враження про вас, ясно окреслити свої наміри й зафіксувати в пам’яті важливі враження. Цей підхід можна використовувати, наприклад, під час навчання, терапії та за неординарних життєвих ситуацій», – зазначає експертка. 

Ось як може звучати ваш фірмовий аромат

Ну й нащо тоді до скону їсти ванільне морозиво, якщо життя пропонує стільки інших смачних варіантів? «Фірмовий аромат створює безпечний простір, працює як психологічний якір – це як дім, котрий ми постійно носимо із собою, – каже Катерина Новак (Kateřina Nováková). – Так само він діє і на наше оточення, яке завдяки фірмовому аромату більше звертає на нас увагу, краще нас запам’ятовує, а також завдяки йому може з легкістю нас пригадати». 

Фірмовий аромат створює безпечний простір, діє як психологічний якір – це як дім, котрий ми постійно носимо з собою.

- Катерина Новак (Kateřina Nováková), парфумерка

Крок за кроком: як знайти свій фірмовий аромат

Можливо, раніше ви не думали про парфуми в такому ключі, але раптом захотіли знайти «той самий» аромат. Це правильний шлях. 

1. Почніть з основ

Можливо, ви чули про них, але, радше за все, не про всі, – це категорії ароматів (наприклад, чи відомо вам, що існують зеленіводні або ароматичні композиції?). На думку парфумерки, саме з маленької просвіти й слід почати власний шлях. «Якщо ви здатні визначити улюблену категорію або один-три улюблені інгредієнти, то вже маєте орієнтир і можете розпочати своє ольфакторне дослідження», – радить Катерина Новак (Kateřina Nováková).

2. Не заради хайпу, а заради вас

В умовах нескінченного розмаїття пахощів найбільш очевидний і хибний шлях – вибрати черговий парфумерний бестселер або аромат, розпіарений по соціальних мережах і модних журналах. Але тренди й хайп минають, а от чарівність вашого фірмового аромату – ні. Тому під час вибору орієнтуйтеся передусім на власний стиль та індивідуальність. «Головне під час пошуку аромату  лишатися самими собою, спостерігати, як ви його відчуваєте, і, за можливості, не піддаватися впливу реклами та коментарів оточення», – погоджується парфумерка. 

3. Емоції як порадник

А як ми дізнаємося, що це ВІН? Довіртеся своїм емоціям та інтуїції. Або, як радить експертка, дайте відповідь на такі запитання: «Чи хочу я, щоб мене так відчували інші? Чи подобається мені, як на мені звучать мої парфуми? Чи підкреслюють і доповнюють вони те, що мені потрібно?» 

Highlighted text block: Знайдіть свій фірмовий аромат за допомогою наборів Notino Beauty Box. Набори містять мініатюри парфумів і дають змогу пізнати як популярні, так і маловідомі аромати без метушні й часових обмежень. 

4. Не підганяйте час

Так само, як і пошук кохання всього вашого життя, шлях до улюблених парфумів може бути довгим і сповненим помилок. «Озбройтеся терпінням і великою кількістю парфумерних пробників. Іноді це імпульсивне кохання з першого знайомства, іноді ми йдемо до бажаного крізь роки або навіть відштовхуємось від того, чого точно не хочемо», – радить експертка. 

Спробуйте ці незвичайні аромати

Перш ніж остаточно визначитися з вибором, дайте аромату час розкритися, а собі – познайомитися з усіма його гранями – початковою нотою, серцем і основою. І ще одне: завжди тестуйте аромат безпосередньо на собі, адже парфуми на кожному з нас звучать по-різному через особливості шкіри (не кажучи вже про папір у парфумерному магазині). 

5. Назавжди. Або й ні

Він тішить наш нюх зараз, тішитиме нас і через тиждень, і через місяць. Але чи буде так само за кілька років? Чи справді ви знайшли свій фірмовий аромат? На думку експертки, це як із людьми. Навряд чи ми можемо з упевненістю сказати, буде нам комфортно поруч із конкретною людиною через кілька років або ні. І, звісно, наші смаки й потреби також змінюються протягом життя.

«Навіть якщо вам пощастило визначитися з ароматом, майте на увазі: парфумерні доми часто переробляють свої формули або ж знімають із продажу менш успішні з комерційної точки зору аромати. Тож якщо ви закохалися в лімітований продукт, будьте готові незабаром шукати йому заміну», – застерігає Катерина Новак (Kateřina Nováková).

Існує шанс натрапити на свій аромат завтра такий же, як знайти його через кілька років. Можливо, ви будете разом назавжди, а може, ваші шляхи розійдуться. З іншого боку, не потрібно особливо перейматися через пошук фірмового аромату – це має бути грою. От і наша парфумерка погоджується: «Тримайте свій ніс у тонусі, досліджуйте, любіть цю справу й отримуйте задоволення».